Vår spetskompetens

Från små starka ögonblick till stora oförglömliga upplevelser, oavsett omfattning handlar allt vi gör om att skapa bestående intryck för våra kunder. Så här gör vi det.

Förstärka event

Alla event har ett syfte att förmedla något – ett budskap eller en känsla. Och det är här Hansen kommer in i bilden. Genom att kombinera expertis med innovation och nyfikenhet med kreativitet utmanar vi gränserna för vad ett event kan vara.

Utifrån vald strategi skapar vi ett starkt koncept som blir grunden för allt vi gör. Erfarenhet i kombination med kompetens gör att vi kan ta eventet till en högre nivå för att skapa möten, event och upplevelser med större genomslagskraft. Live, digitalt och hybrid. Lokalt och över hela världen.

Koncept och kommunikation

Enkelt, banbrytande, innovativt eller jordnära. Vårt arbete börjar alltid med ett koncept som blir grunden för eventet och kommunikationen kring det. För utan en välgrundad kärna blir det snabbt ganska rörigt. Konceptet omfattar allt från strategi och visuella element till programinnehåll och kommunikativa budskap. Det är ledstjärnan som håller ihop hela upplevelsen på ett relevant, inspirerande och effektivt sätt.

Kommunikationens roll är att ge liv åt konceptet och strategin för gäster, media och allmänhet. Inbjudningar, visuella enheter, inlägg i sociala medier, PR-utskick och andra eventdelar blir skyltfönstret för hur eventet upplevs. Tillsammans skapar de en kommunikativ resa som leder fram till den slutliga upplevelsen av eventet.

Live- och hybrid

Fysiska, digitala eller hybrida – event handlar om ögonblick. Att presentera nuet på ett spännande och inspirerande sätt kan vid en första anblick verka vara något som görs spontant. Men så är det inte. Varje del är noggrant kontrollerat in i minsta detalj. På Hansen är vi alltid närvarande genom hela processen med målet att resultatet ska överträffa alla förväntningar.

Tack vare en bred teknisk kompetens kan vi säkerställa att tekniken fungerar smidigt utan avbrott och skapar en sömlös upplevelse. Vi gör det genom de bästa leverantörerna eller med vår egen expertis. Och oavsett upplägg har vi alltid ett tydligt mål – fånga varje ögonblick och förvandla det till ett oförglömligt event.

Förflytta och beröra människor

De bästa idéerna förflyttar människor emotionellt. Men föreställ dig ett event med hundratals gäster som reser från länder över hela världen. Det kräver minutiös planering när det gäller transport, boende, matpreferenser och samtidigt säkerställa en smidig upplevelse för alla. Och det är precis det vi är experter på.

Hansens kärna handlar om människor och logistik. Vår IATA-certifiering, ett certifikat som beviljas av International Air Transport Association, är bevis på det. Vi har hanterat event sedan All Around the World av Lisa Stansfield släpptes (1989 för att vara exakt). Det är över 30 års erfarenhet som har gett oss en unik kompetens och förmåga att hantera oförutsedda utmaningar genom att alltid ligga steget före.

Bygga varumärken

I kombination med kreativ kommunikation kan vi förändra, förflytta och förhöja uppfattningen om ett varumärke. För när människor möts i upplevelser upplever de varumärket live. Oförglömliga ögonblick, engagerande innehåll och genomtänkt design skapar tillsammans en berättelse där vi från inbjudan till den sista gästen har lämnat lokalen är med och skriver varumärkets historia. Hela vägen till den slutliga utvärderingen.

Så när vi designar event handlar det inte bara om att skapa upplevelser, det handlar om varumärkesbyggande när det är som bäst. Och det är precis vad vi gör, vi bygger varumärken.

Hur vi arbetar

En avgörande start

Oavsett om det handlar om ett mångårigt samarbete eller ett helt nytt uppdrag börjar de bästa eventen alltid med en förståelse för uppdraget. Genom research från flera olika perspektiv skapar vi insikter som hjälper oss att identifiera uppgiften och hitta rätt lösningar framåt.

Skapa rätt förutsättningar

Vi gräver djupare i de specifika utmaningarna och analyserar uppgifterna för att hitta den bästa strategiska vägen framåt. Resultatet är en kreativ brief där uppdragets syfte och mål är tydligt definierade.

Historien och hur den bäst berättas

Nu är det dags att omvandla de strategiska slutsatserna till kreativ spets som berör både varumärken och människor. Med konceptet som grund tar vi fram kraftfull kommunikation som hjälper till att lyfta eventet till nästa nivå. Från inbjudningar och scenografi till programinnehåll och presentationer.

Den stora finalen

Med det kreativa konceptet som grund förverkligar vi alla idéer. Det inkluderar event management, sourcing, logistik, programinnehåll, organisation på plats och sist men definitivt inte minst – utvärdering. Fasen där vi samlar alla lärdomar och tar med dem till nästa uppdrag, så vi kan bli ännu bättre på det vi redan är bra på.

May the forest be with you

Vi måste göra saker på ett annat sätt. Samtidigt kan vi inte sluta leva. Hansen är en global ledare inom event och det kommer med ett ansvar. Så allt vi gör handlar om att förvandla ögonblick till minnesvärda upplevelser så hållbart det bara går.

Redo för nya upplevelser?