Hållbara upplevelser
Vårt löfte till framtiden är att allt vi gör ska genomsyras av hållbara mål som gynnar både varumärken och planeten.
Aktivt hållbarhetsarbete
Att jobba aktivt och målmedvetet med hållbarhet är en förutsättning för att säkerställa långsiktig lönsamhet både för varumärken och planeten. Därför arbetar vi alltid utifrån en tydlig hållbarhetsstrategi med konkreta handlingar som ger resultat och involverar vår Head of Sustainability i uppdragen.
Vi förbereder koncernen inför CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) som syftar till att förbättra rapporteringen och transparensen kring hållbarhetsfrågor som rör miljö, socialt ansvar och företagsstyrning.
Med hjälp av experter inom hållbarhet gör vi en noggrann kartläggning av verksamheten med syftet att bedöma vår påverkan ur ett hållbarhetsperspektiv. Parallellt för vi dialoger med olika intressenter för att se vilka fokusområden som är viktigast och kunna ringa in våra mest väsentliga och prioriterade hållbarhetsfrågor.
Vårt arbete grundar sig i tre av FNs globala mål
5. Jämställdhet
Vi motarbetar stereotyper, talar öppet om sexistiskt beteende och ojämlikhet samt delar positiva upplevelser kring jämställdhet.
8. Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
Vi säkerställer att alla våra arbetsplatser har anständiga arbetsvillkor och grundläggande sociala förmåner.
12. Hållbar konsumtion och produktion
Genom kunskap och noggrann planering jobbar vi alltid med klimatsmarta lösningar och klimatkompenserar där vi kan.
Hur vi arbetar
En avgörande start
Oavsett om det handlar om ett mångårigt samarbete eller ett helt nytt uppdrag börjar vi alltid med en förståelse för uppdraget och målgrupperna. Genom research från flera olika perspektiv skapar vi insikter som hjälper oss att identifiera uppgiften och hitta rätt lösningar framåt.
Att skapa rätt förutsättningar
Vi gräver djupare i de specifika utmaningarna och analyserar uppgifterna för att hitta den bästa strategiska vägen framåt. Resultatet är en kreativ brief där uppdragets syfte och mål är tydligt definierade.
Historien och hur den bäst berättas
Nu är det dags att omvandla de strategiska slutsatserna till kreativ spets som berör både varumärken och människor. Med konceptet som grund tar vi fram kraftfull kommunikation som hjälper till att lyfta uppdraget till nästa nivå. Från inbjudningar och scenografi till kampanjer och sociala medier.
Den stora finalen
Med det kreativa konceptet som grund förverkligar vi alla idéer – som event eller kommunikativ lösning. Det inkluderar exempelvis lansering, kampanjstart, event management, sourcing, logistik, programinnehåll och sist men definitivt inte minst – utvärdering. Fasen där vi samlar alla lärdomar och tar med dem till nästa uppdrag, så vi kan bli ännu bättre på det vi redan är bra på.